Vida Parroquial

4__ El Matromoni

Per a les parelles que demanen el sagrament del matrimoni, la Comunitat Parroquial ofereix un grup de matrimonis que exerceixen l’acollida i la preparació de les parelles que es volen casar per l’Església –només aquelles parelles que resideixen, un dels cònjuges com a mínim, a la demarcació de les parròquies de Santa Magdalena i Sant Mateu- oferint-los un marc de diàleg que possibiliti l’aprofundiment en les realitats fonamentals de la vida de la parella immersa en la societat actual, presentant-los quina és l’Església que els acull i què vol dir el sagrament del matrimoni viscut i celebrat des de l’Església. El consiliari del grup per a la preparació per al matrimoni és Mossèn Gaspar Mora, teòleg i professor emèrit de la Facultat de Teologia del Seminari Diocesà de Barcelona.

El grup de matrimonis que se n’ocupa és acompanyat pel rector de la Parròquia Sta. Magdalena, Mn. Xavier Armengol i per Mn. Gaspar Mora.

La Parròquia ofereix als nuvis que es casen dues modalitats d’acollida distribuïdes en diferents tandes al llarg de l’any: d’una banda, la possibilitat de participar en les reunions grupals en dies entre setmana, durant quatre dies distribuïts entre dues setmanes i, d’altra banda, la possibilitat de participar en les reunions grupals en la modalitat de cap de setmana, durant dos dissabtes consecutius.

Les trobades grupals, d’acord amb la metodologia del CPM, pretenen, amb el suport i la dinamització dels monitors, oferir un diàleg obert i participat entre totes les parelles, compartint conjuntament i de forma planera cinc blocs temàtics diferents: La psicologia de la parella, l’amor, sexualitat i fills, fe i sagrament i la dimensió social de la parella.

Les parelles que volen demanen el sagrament del Matrimoni a través de les Parròquies de Santa Magdalena i St. Mateu, tant si es casen en aquestes com si només volen tramitar-hi l’expedient per casar-se en altres parròquies, és important que iniciïn la informació i els tràmits amb un marge de tres mesos d’anticipació, posant-se en contacte amb el despatx parroquial, segons els horaris que consten a la secció d’adreces i contactes.