El Templo i la Historia

Rectorologia de la Parròquia

Cronologia Històrica de la Parròquia

1103 /11 d’octubre

Berenguer, Bisbe de Barcelona, consagra l’església parroquial de Sta. Maria Magdalena d’ Esplugues de Llobregat.

1503

Ampliació de l’església parroquial amb un nou estil gòtic decadent,construcció de la rectoria i millora de les campanes.

1679

Col·locació i benedicció de les noves campanes.

1683

Encàrrec de la talla de la M.d Déu de Gràcia.

1855

Benedicció del nou cementiri i de la campana.

1864

Benedicció de la nova ampliació de l’església: Nova façana, nou campanar, parets i capelles laterals, presbiteri, sagristia i baptisteri.

1877

Construcció de la casa de les ànimes.

1903

Instal·lació del rellotge del campanar.

1925

Construcció de la capella del Santíssim.

1934

Inauguració del nou Centre Catòlic.

1936 /juliol

Crema de l’església i saqueig de la rectoria.

1939 /gener

1ª missa després de la Guerra Civil a la Pl. Sta. Magdalena.

1939-1940

Parròquia i temple provisional als locals del Centre Catòlic i Escoles.

1939 /maig

Inici d’obres de reconstrucció de l’església, convertida en magatzem de llenya pel Govern republicà.

1940 /maig

Reconciliació litúrgica del temple i inauguració de la primera restauració.

1940 /juliol

Benedicció i inauguració de les noves campanes.

1941

Inauguració de la 1ra fase de la reconstrucció del Santíssim.

1944

Visita del Bisbe de Barcelona, Dr. Gregorio Modrego.

1944-1945

Ampliació del presbiteri amb noves pintures murals d’Oleguer Junyent, noves vidrieres a la rosassa i nova casa rectoral.

1951

Restauració definitiva de la capella del Santíssim.

1956

Reforma de l’altar major amb nou baldaquí i pintures murals de Joan Torras Viver.

1972

Nou cancell i portal del temple.

1999-2000

Obres de reforçament dels fonaments del presbiteri amb defecte de cimentació. Teulat nou de l’església. Remodelació del presbiteri amb eliminació del baldaquí per eliminar sobrecàrrega del terreny, nou marbre del presbiteri, remodelació de l’altar, del cadiram i restauració de les pintures murals.

2002

Nou nàrtex nou, eliminació de l’antic cancell i nova porta vidriera commemorativa dels 900 anys.

Celebració del 900 aniversari de la consagració de la Parròquia.

2004 /15 de juny

El Papa Joan Pau II erigeix el nou Bisbat de Sant Feliu de Llobregat i nomena primer titular de la Diòcesi Mons. Agustí Cortés i Soriano.

2005

El rector de la Parròquia, Mn. Xavier Armengol és nomenat Delegat Diocesà de Patrimoni del Bisbat de Sant Feliu.

2007 /febrer

El Bisbe Agustí Cortés realitza la visita pastoral de la nostra Parròquia en el marc de la Vista Pastoral de l’Arxiprestat de Sant Feliu.